.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز ثبت‌نام زیارت اربعین/ پیش‌بینی سفر 43 هزار زائر مازندرانی
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ثبت‌نام زیارت اربعین حسینی از روز پنج‌شنبه پنجم مهر ماه امسال آغاز شده است، گفت: سال گذشته 43 هزار زائر مازندرانی به زیارت اربعین حسینی مشرف شدند که امسال نیز پیش‌بینی‌ها همین تعداد خواهد بود.

به گزارش شمال نیوز،سید حبیب‌الله ساداتی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زیارت اربعین حسینی از روز پنج‌شنبه پنجم مهر ماه امسال آغاز شده است و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، اظهار کرد: ثبت‌نام از طریق سامانه سماح انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام با ورود پنج فیلد اطلاعاتی شامل کدملی، تاریخ تولد، تلفن همراه، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه انجام می‌شود و با ثبت‌نام و واریز وجه در سامانه سماح فردی که خود را به‌عنوان سرگروه اعلام کرده کدرهگیری دریافت می‌کند که پیامک ازطریق تلفن سرگروه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران اضافه کرد: هزینه صدور روادید 41 دلار است که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی ازطریق درگاه بانکی سامانه سماح دریافت می‌شود.

ساداتی ادامه داد: علاوه بر این حق بیمه به مبلغ 150 هزار ریال، خدمات درمانی 50 هزار ریال و حق‌الزحمه دریافت روادید شامل حق‌الزحمه دفتر زیارتی، شرکت مرکزی، حق‌الزحمه شرکت رابط سفارت 140 هزار ریال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حق‌الزحمه ثبت‌نام برای هر زائر 10 هزار ریال است، گفت: تمامی این مبالغ به‌صورت سیستمی خواهد بود و هیچ کارگزاری حق دریافت وجه به‌صورت نقدی را ندارد.

مدیر کل حج و زیارت مازندران تصریح کرد: هر کارگزاری که وجه نقد دریافت کند غیرمجاز است و زائران در صورت مشاهده، موارد را باید به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

ساداتی یادآور شد: همچنین زائران باید به این مهم توجه کنند که گذرنامه آنان باید دارای 6 ماه اعتبار باشد.

وی با اعلام اینکه ثبت‌نام زائران به‌صورت انفرادی و گروهی است، اظهار کرد: زائران باید یه توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند یکی از این مسائل پرهیز از حمل موادمخدر است.

مدیر کل حج و زیارت مازندران اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه زائران مراقب باشند وجه نقدشان به‌صورت تقلبی نباشد.

ساداتی با تأکید بر اینکه زائران بایدها و نبایدهای سفر را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: احترام به قوانین کشور میزبان از دیگر تأکیدات ما است.

وی تصریح کرد: هزینه‌هایی که زائر پرداخت می‌کند شامل هزینه تردد نیست و پرداخت آن برعهده زائر است که به‌صورت شخصی،اتوبوس و قطار امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران یادآور شد: موضوع دیگر اینکه زائران مراقب باشند که روادید بدون خط‌خوردگی و قلم‌خوردگی باشد و در صورت مشاهده چنین مشکلی قبل از اعزام نسبت به رفع آن اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

ساداتی بیان کرد: لازم است زائران در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و کار ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی در پایان گفت: سال گذشته 43 هزار زائر مازندرانی به زیارت اربعین حسینی مشرف شدند که امسال نیز پیش‌بینی‌ها همین تعداد خواهد بود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.